Teď hned vstaňte od počítače a dejte si šestiminutovou rozcvičku


Podpořte článek sdílením!

1. Můžete být šťastnější

Pravidelné cvičení může zlepšit náladu a snížit pocity úzkosti a deprese.

Ukázalo se, že cvičení zlepšuje náladu a snižuje pocity deprese, úzkosti a stresu. Pravidelné cvičení produkuje změny v částech mozku, které regulují stres a úzkost. Cvičení může také zvýšit citlivost mozku na hormony serotonin a norepinefrin, které zmírňují pocity deprese. 

Navíc cvičení může zvýšit produkci endorfinů, o kterých je známo, že pomáhají produkovat pozitivní pocity a snižují vnímání bolesti. Ukázalo se, že cvičení snižuje příznaky u lidí trpících úzkostí. Pomáhá jim také lépe si uvědomovat svůj duševní stav a rozptýlit se od svých obav. Je zajímavé, že nezáleží na tom, jak intenzivní trénink je. 

Zdá se, že vaše nálada může těžit z cvičení bez ohledu na intenzitu fyzické aktivity. Ve skutečnosti studie u 24 žen, které byly diagnostikovány s depresí, ukázala, že cvičení jakékoli intenzity výrazně snížilo pocity deprese.

2. Můžete být štíhlejší

Cvičení je zásadní pro podporu metabolismu a spálení více kalorií denně. Pomáhá také udržovat svalovou hmotu a zkrášlovat postavu.

Některé studie ukázaly, že nečinnost je hlavním faktorem přírůstku hmotnosti a obezity. Abychom pochopili vliv cvičení na snížení hmotnosti, je důležité pochopit vztah mezi cvičením a výdejem energie.

Pravidelné cvičení zvyšuje metabolismus, čímž spálíte více kalorií a to vám pomůže zhubnout. Navíc studie ukázaly, že kombinace aerobního cvičení s posilováním (šestiminutovka) může maximalizovat ztrátu tuku a udržet svalovou hmotu, což je nezbytné pro hezkou postavu.

3. Vaše svaly a kosti budou pevnější

Fyzická aktivita vám pomůže budovat svaly a silné kosti. Může také pomoci předcházet osteoporóze.

Cvičení hraje zásadní roli při budování a udržování silných svalů a kostí. Fyzická aktivita, jako je šestiminutovka, může stimulovat budování svalů. Je to proto, že cvičení pomáhá uvolňovat hormony, které podporují schopnost vašich svalů absorbovat aminokyseliny. To jim pomáhá růst a snižuje jejich poruchu.

Jak lidé stárnou, mají tendenci ztrácet svalovou hmotu a funkčnost svalů, což může vést ke zranění a postižení. Pravidelná fyzická aktivita je nezbytná pro snížení svalové ztráty a udržení síly ve stáří. Cvičení pomáhá budovat hustotu kostí, zabraňuje osteoporóze.

4. Můžete zvýšit úroveň své energie

Zapojením se do pravidelné fyzické aktivity můžete zvýšit energetickou hladinu. To platí i u lidí s přetrvávající únavou.

Cvičení může být skutečným posilovačem energie pro zdravé i nemocné lidi. Jedna studie zjistila, že šest týdnů pravidelného cvičení snížilo pocity únavy u 36 zdravých lidí, kteří hlásili přetrvávající únavu. Navíc cvičení může významně zvýšit hladinu energie pro osoby trpící syndromem chronické únavy. 

Ve skutečnosti se cvičení zdá být účinnější v boji proti chronické únavě než jiné léčby, včetně pasivní terapie, jako je relaxace a protahování, nebo vůbec žádná léčba. Navíc se prokázalo, že cvičení zvyšuje hladinu energie u lidí trpících progresivními nemocemi, jako je rakovina, HIV / AIDS a roztroušená skleróza.

5. Můžete být zdravější

Denní fyzická aktivita je nezbytná pro udržení zdravé hmotnosti a snižení rizika chronických onemocnění.

Nedostatek pravidelné fyzické aktivity je hlavní příčinou chronických onemocnění. Bylo prokázáno, že pravidelné cvičení zvyšuje citlivost na inzulín, zlepšuje kardiovaskulární zdraví, snižuje krevní tlak a hladinu tuků v krvi. 

Naproti tomu nedostatek pravidelného cvičení – i v krátkodobém horizontu – může vést k významnému zvýšení břišního tuku, což zvyšuje riziko diabetu 2. typu, srdečních chorob. Proto se každodenní fyzická aktivita doporučuje ke snížení břišního (viscerálního) tuku a snížení rizika vzniku těchto onemocnění.

6. Můžete být hezčí

Mírné cvičení šestiminutovka může poskytnout ochranu a podpořit tok krve, který může chránit pokožku a zpomalit známky stárnutí.

Kůže může být ovlivněna množstvím oxidativního stresu ve vašem těle. Oxidační stres nastává, když  se tělo samo nedokáže bránit působení volných radikálů. To může poškodit vnitřní struktury a poškodit pokožku. I když intenzivní a vyčerpávající fyzická aktivita může přispět k oxidativnímu poškození, pravidelné mírné cvičení může zvýšit tvorbu přirozených antioxidantů, které pomáhají chránit buňky. Cvičení stimuluje cévní systém, což se projevuje na vzhledu a stárnutí pokožky.

7. Můžete být chytřejší

Pravidelné cvičení zlepšuje průtok krve do mozku a pomáhá zlepšení paměti. U starších osob pomáhá chránit duševní funkce.

Cvičení může zlepšit funkci mozku a chránit paměť a myšlení. Začněte tím, že zvýšíte srdeční frekvenci, která podporuje průtok krve a kyslíku do mozku. Cvičení může také stimulovat tvorbu hormonů, které mohou zvýšit růst mozkových buněk. Pravidelná fyzická aktivita je zvláště důležitá u starších osob, protože stárnutí – v kombinaci s oxidačním stresem a zánětem – podporuje změny struktury a funkce mozku.

Ukázalo se, že hippocampus, část mozku, která je životně důležitá pro paměť a učení, se cvičením rozrůstá. To slouží ke zlepšení mentálních funkcí u starších osob. Bylo prokázáno, že cvičení snižuje změny v mozku, které mohou způsobit Alzheimerovu chorobu a schizofrenii.

8. Můžete být odpočatější

Pravidelná fyzická aktivita vám může pomoci lépe spát a během dne se cítit energičtěji.

Pravidelné cvičení vám pomůže uvolnit se a spát lépe. Vyčerpání energie, které se vyskytuje během cvičení, stimuluje regenerační procesy během spánku. Zapojení do pravidelného cvičení se zdá být prospěšné pro osoby, které trápí poruchy spánku.

Můžete být flexibilní s druhem cvičení, které si vyberete. Zdá se, že jak cvičení nízké, střední, tak vysoké obtížnosti má stejný vliv na pomoc při kvalitě spánku.

9. Můžete mít lepší sexuální život

Cvičení může přispět ke zlepšení sexuální touhy, funkčnosti a výkonnosti u mužů a žen. Může také pomoci snížit riziko vzniku erektilní dysfunkce u mužů.

Cvičení prokázalo, že podporuje pohlavní styk. Fyzická aktivita může zlepšit sexuální výkon a sexuální potěšení, stejně jako zvýšit frekvenci sexuální aktivity. Skupina žen ve věku 40+ poznamenala, že zažily orgasmus častěji, když začlenili do svého režimu cvičení vyšší aktivity.

Rovněž mezi skupinou 178 zdravých mužů měli muži, kteří hlásili více hodin cvičení týdně, vyšší skóre sexuální funkce. Jedna studie zjistila, že jednoduchá rutina šestiminutového cvičení pomohla 41 mužům snížit symptomy erektilní dysfunkce o 71%.

Sečteno a podtrženo
Cvičení nabízí neuvěřitelné výhody, které mohou zlepšit téměř všechny aspekty vašeho zdraví. Pravidelná fyzická aktivita může zvýšit produkci hormonů, díky nimž se budete cítit šťastnější a pomůže vám lépe spát. Můžete také zlepšit vzhled vaší pokožky, zhubnete, snížíte riziko chronických onemocnění a zlepšíte si sexuální život. 

 

Podívejte se na konec stránky, jaké jsou možnosti cvičení pro vás. Napište mi do komentářů, jaké DVD cvičíte vy?

 

 

Komentáře
Celý článek
Zpět

Diskuze k tématu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *