Archiv pro měsíc: Březen 2019

Pryč s překyselením, žvýkáním ke zdraví

Kdo by neznal přísloví: „Dobré žvýkání – základ správného trávení.“ Ale co vlastně znamená důkladně žvýkat? Optimální předtrávení za pomoci správného žvýkání je zásadní pro správnou práci žaludku a střev. Zažívací problémy, i kdyby trvaly dlouhou dobu, zmizí v průběhu několika dnů, pokud budete opravdu důkladně žvýkat. Dietologové doporučují žvýkat každé sousto 32krát. Nemusíte to přesně odpočítávat, stačí, pokud budete žvýkat tak dlouho, dokud sousto nebude dostatečně rozmělněné. Tím je zajištěno optimální využití životně důležitých vitamínů a výživných látek, kromě toho se výrazně posiluje i imunitní systém.

Pro trvalé udržení acidobazické rovnováhy v organismu je třeba zažít určité návyky, které vám pomohou vyhnout se překyselování.

Důkladné žvýkání je absolutně spolehlivou metodou, jak rychle a zdravě zhubnout a bez potíží udržovat ideální váhu po celý život. Budete překvapeni, jak málo přitom budete muset jíst, abyste se cítili sytí, neboť obvyklé hltání dává tělu falešné informace.

Na začátku zažijete ještě další neobvyklou zkušenost – budete mít namožené žvýkací svaly. Ty jsou sice poměrně silné, ale dosud nebyly trénované. Křeče a napětí v čelistech brzy zmizí, ale příjemný pocit, který pečlivé a pomalé žvýkání vyvolalo, už setrvá. Vytvoří základ pro harmonický psychický stav a příznivě změní váš přístup k životu.

90% lidí, kteří se účastní našich konzultací si myslí, že budou muset držet drastická dietní omezení. Poté jsou však mile překvapeni, jak je režim pro odstranění překyselení šitý na míru snadné dodržovat.

Při důkladném žvýkání se jídlo stává přímo meditativním zážitkem a sousto po soustu téměř drogou „štěstí“, neboť při takovémto způsobu jídla je v mozku produkován hormon serotonin. Kromě toho teprve při důkladném žvýkání objevíte, kolik chutí mají jednotlivá jídla, a stanou se z vás labužníci. Nadále již nebudete chtít jíst nevhodnou stravu, protože se ve vás probudila dobrá vnímavost pro energetickou kvalitu potravin.

 

Celý článek

Méně bolesti více regenerace

S kolagenem budete pružnější.

Co říká věda o kolagenu? Přečtěte si 4 účinky proč ho užívat:

1. Může zmírnit bolesti kloubů 

Chrupavky se s věkem zhoršují, můžete to pociťovat jako ztuhlost kloubů nebo bolest. Je velice pravděpodobné, že zvýšení příjmu kolagenu může pomoci snížit bolest kloubů a zmírnit příznaky artritidy. Ve studii z roku 2009 brali účastníci po dobu 90 dní doplněk stravy s kolagenem vyrobený z kuřecích krků. Výsledky ukázaly, že symptomy osteoartrózy klesly o 40 procent, zatímco závažnost symptomů klesla o působivých 33 procent. Ve starší studii z roku 1993 se stejným doplňkem stravy se účastníci s těžkou revmatoidní artritidou setkali se sníženým počtem oteklých a křehkých kloubů – u 4 ze 60 účastníků došlo také k úplné remisi.

2. Může zvrátit stárnutí kůže 

Jedním z nejznámějších přínosů kolagenu je jeho schopnost podporovat zářící, pulzující pleť. Tento esenciální protein dodává pokožce pružnost a mladistvě vypadající vzhled. Ale jak člověk stárne a produkce kolagenu klesá, dochází k prohlubování vrásek, povadnutí a suchosti pleti. Co se stane, když zvýšíte příjem kolagenu pomocí doplňků? Studie zveřejněné v roce 2014 náhodně vybrali 46 z 69 žen ve věku 35 až 55 let, aby užívaly hydrolyzát kolagenu. Zbytek skupiny užíval placebo. Ženy, které užívaly kolagen, vykazovaly během čtyř týdnů zlepšení elasticity kůže.

Vyhlazení celulitidy díky kolagenu.

3. Může minimalizovat celulitidu 

Kromě udržení zdravé a zářící pleti může kolagen také přispět ke zlepšení vzhledu celulitidy. Celulitida vzniká, když vrstva tuku pod kůží tlačí nahoru proti pojivové tkáni, čímž vzniká na kůži celulitidový vzhled. Studie z roku 2015 se zabývala vhodným typem kolagenu proti celulitidě. 105 žen, ve věku 24 až 50 let užívalo po dobu šesti měsíců kolagenní peptidy. Bylo prokázáno jasné zlepšení struktury pleti a zmírnění celulitidy.

4. Může zlepšit zdraví trávícího ústrojí 

Kolagen je ve střevní pojivové tkáni a může pomoci podpořit a posílit ochrannou výstelku trávícího traktu. Studie z roku 2003 zkoumala 170 jedinců se zánětlivým onemocněním střev a zjistila, že mají větší pravděpodobnost nižší hladiny sérového kolagenu. Takže současná praxe je, že zvýšením příjmu kolagenu, můžete pomoci vybudovat tkáně, které lemují váš zažívací trakt a podporovat tím své trávící ústrojí. 

 

Celý článek