Archiv pro měsíc: Listopad 2019

Kofein – 27 zdravotních výhod

Kofein je nejrozšířenější stimulující látkou na naší planetě a je také jednou z nejvíce prozkoumaných – jak ovlivňuje lidské tělo?

Pohráli jsme si s velkým množstvím vědeckých studií a sestavili jsme pro vás seznam možných zdravotních přínosů kofeinu. Některé přínosy jsou opravdu velice zajímavé.

27 Možných přínosů kofeinu

 

  • V Japonsku vědci prokázali, že kofein zvyšuje paměť . Novější studie z Johns Hopkins University ukázala, že 200 mg dávka kofeinu pomohla posílit paměť.
  • Kofein v kombinaci se sacharidy rychleji doplňuje po cvičení koncentraci glykogenu ve svalech.
  • Kofein detoxikuje játra a čistí tlusté střevo, pokud je užíván jako kofeinový klystýr.

Izolovaný kofein je bílý krystalický prášek, vhodný pro lidi, které po kávě „tlačí“ žaludek.

 

  • Kofein pomáhá udržovat bdělost při řízení.
  • Kofein může stimulovat růst vlasů u mužů a žen kteří přišli o své vlasy.
  • Kofein zmírňuje bolesti svalů po tréninku až o 48%.

 

  • Pokud celou noc nespíte, kofein zmírňuje tělesnou a duševní nepohodu daleko více, než analgetika.
  • Kofein může chránit před Parkinsonovou chorobou. Výzkumy ukazují, že ti, kdo konzumují kávu, jsou méně ohroženi rozvojem Parkisonovy choroby.
  • Kofein může pomoci odvrátit Alzheimerovu chorobu.

 

  • Kofein zvyšuje výdrž během cvičení. Hodí se zejména pro vytrvalostní sportovce.
  • Kofein z kávy může chránit před křečemi očních víček.
  • Kofein může chránit oči před šedým zákalem.

 

  • Kofein může zabránit rakovině kůže. Nová studie z univerzity Rutgers University zjistila, že kofein zabraňoval rakovině kůže u bezsrstých myší. Další studie ukázala, že kofeinoví pijáci kávy mají menší riziko vzniku melanomu.
  • Lidé, kteří konzumují kofein, mají nižší riziko sebevraždy.
  • Kofein může pomoci redukovat ztučnění jater.

 

  • Ukázalo se, že kofein snižuje riziko fibrózy jater u pacientů s hepatitidou C. Má se za to, že jen 100 mg denně má ochranný přínos.
  • Muži konzumující kofein vykazovali zvýšený objem spermatu a výrazně menší fragmentaci spermií DNA než muži kteří kofein nekonzumovali.
  • Muži, kteří denně konzumují 250-375 mg kofeinu, mají mnohem nižší riziko vzniku ED (erektilní dysfunkce). Snížené riziko bylo dokonce pozorováno u mužů, kteří denně konzumují jen 85 mg kofeinu.

 

  • Kofein může u žen zabránit zvonění v uších (tinnitus) – Studie publikovaná v The American Journal of Medicine sledovala skupinu 65 085 zdravotních sester od roku 1991. Ženy, které konzumovaly nejvíce kofeinu, vykazovaly nejnižší výskyt tinnitu.
  • Kofein snižuje riziko vzniku ledvinového kamene. Ve velké studii 217 883 osob měli ti, kteří konzumovali kofein z jakéhokoli zdroje, menší tvorbu ledvinového kamene než ti, kteří kofein neužívali. Vědci se domnívají, že je to proto, že kofein způsobuje ředění moči. Ukázalo se také, že kofein snižuje úmrtnost u osob s chronickým onemocněním ledvin. Zdá se, že kofein má ochranný účinek na progresi onemocnění. Další studie (2018) také potvrdila, že konzumace kofeinu snižuje úmrtnost lidí žijících s onemocněním ledvin.

Kdo si doma pravidelně zapaluje kávovar, má o přísun kofeinu postaráno.

 

  • Kofein zlepšuje reakční dobu a logické zdůvodnění v době, kdy máte málo spánku nebo je spánek minimální.
  • Kofein pomáhá lidem s astmatem. Studie publikovaná v Americké národní knihovně medicíny dospěla k závěru, že se zdá, že kofein otevírá dýchací cesty a pomáhá astmatikům dýchat snadněji podobně jako theofylin, který se v současnosti používá a který je blízkým bratrancem kofeinu.
  • Kofein snižuje chybovost řidiče: Nedávná studie provedená australským ministerstvem obrany zjistila, že spotřeba kofeinu zlepšuje jízdní výkon a snižuje chybovost řidiče. Vojáci, kteří se podrobil studii používali kofeinovou žvýkačku a byli 50 hodin bez spánku.

 

  • Kofein může zabránit nárůstu tělesné hmotnosti: Výzkum z Německa ukázal, že účastníci studie hubnutí, kteří pili 2-4 šálků kofeinové kávy denně, měli lepší výsledky než ti, kteří kofein neužívali.
  • Další studie ukázala, že kofein stimuluje hnědé tukové buňky a způsobuje rychlejší uvolnění energie z těchto zásob.
  • Kofein snižuje chronický zánět. Vědci ze Stanfordské univerzity zjistili, že kofein blokuje expresi genu zodpovědného za nízký stupeň chronického zánětu vlivem stárnutí. Tento zánět nakonec vede k vysokému krevnímu tlaku, ztvrdnutí tepen a srdečním onemocněním. Zdá se, že kofein pomáhá snižovat tento zánět související s věkem u lidí, kteří kofein konzumují pravidelně.

 

  • Kofein je dobrý pro srdce. Studie z Německa zjistila, že množství kofeinu (4 šálky kávy denně) pomáhá posilovat funkci buněk srdečního svalu a prodlužuje životnost buněk srdečního svalu.
  • Kofein pomáhá předčasně narozeným dětem: Několik dávek kofeinu podaných nedonošeným dětem dramaticky zlepšuje funkci plic a celkovou míru přežití. Novější výzkum zjistil, že tato terapie nevyvolává žádné dlouhodobé vedlejší účinky v době, kdy děti stárnou.

 

* Upozornění: Konzumace příliš velkého množství kofeinu (více než 5 šálků kávy denně a více než 300 mg čistého kofeinu denně) může mít negativní zdravotní následky.

 

Napište mi do komentářů, jaké zkušenosti máte s kofeinem vy?

 

Celý článek

Obyčejné mango – vzácný přínos po hubnutí

Mango je ovoce, které si můžeme s klidem dopřát i při hubnutí. Kromě toho, že nám pomůže s nadbytečným tukem, je také hotovou vitamínovou bombou a obsahuje celou řadu minerálních látek.

Mango obsahuje spoustu vitamínů a minerálních látek.

Mango obsahuje celou řadu vitamínů a minerálních látek

vitamín A – má dobrý vliv na zrak, vidění v šeru a rozlišování barev
vitamíny skupiny B, především B6 – podporuje metabolismus sacharidů a tuků
vitamín C – užívá se při prevenci onemocnění srdce a cév a jako podpora imunitního systému
vitamín E – je prevencí ateriosklerózy, snižuje hladinu LDL cholesterolu, podporuje správné hojení ran
karoten – předchází vzniku karcinomu, užívá se jako prevence kardiovaskulárních onemocnění
draslík – snižuje krevní tlak, udržuje přirozené napětí svalů
hořčík – pro správné soustředění, funkci svalů, prevenci svalových křečí a bolestí hlavy, pomáhá překonat stres
mangan – zasahuje do přeměny cukrů, hladiny cholesterolu, hormonů štítné žlázy a pohlavních hormonů
měď – předchází chudokrevnosti, otokům a poškozování kostí
zinek – napomáhá při syntéze bílkovin, zvyšuje odolnost vůči stres

 

Jak se hubne s mangem

Rozlučte se s myšlenkou, že ovoce se při hubnutí nehodí nekonzumovat. Jsou samozřejmě druhy ovoce, které si při dietě ve velkém množství odpustíme, neplatí to však pro všechny z nich a zvláště ne pro mango. Mango je jednou z výjimek, které si můžete bez obav dopřát a to k snídani nebo dopolední svačině.

Kouzlem manga, které nám pomáhá hubnout, je jeho schopnost rozkládání nadbytečných tuků v těle a oddalování růstu nových tukových buněk.

Z manga lze připravit lahodný a výživný koktejl, který podpoří spalování tuků.

Výhody manga při hubnutí

Mnohé studie prokázaly, že konzumace manga může pomoci kontrolovat hmotnost. Extrakty nalezené ve slupce, totiž dokážou zabránit rozvoji tukových buněk.

Mango je bohaté na vlákninu, která je nesmírně užitečná jako sytící prostředek při hubnutí. Vitamíny a živiny obsažené v mangu dodají potřebné látky, které udrží tělo ve vysokých obrátkách, bez poklesu energie.

• Podporuje metabolismus
• Zlepšuje pravidelnou stolici
• Přirozeně vyrovnává vodohospodářský stav těla
• Detoxikuje organismus
• Dodává energii

Dopřejte si mango nejen pokud chcete zhubnout.

Mango a mozkové funkce

Díky vysokému obsahu vitamínu B6, který je nezbytný pro správné fungování nervového systému a funkcí mozku, a také glutaminu – důležité neesenciální biogenní aminokyselině, která pomáhá zlepšit koncentraci a paměť, je mango skvělou volbou pro dlouhodobé zachování zdraví mozku.

 

Mango a játra


Pravidelná konzumace manga může pomoci ochránit játra. Silné antioxidanty v mangu totiž pomáhají čistit játra od škodlivých toxinů.

 

Mango a cholesterol


Další z řady zdravotních výhod, které pravidelná konzumace manga nabízí, je snižování hladiny cholesterolu. Mango má vysoký obsah vlákniny a pektinu, které právě takovémuto snižování cholesterolu v krvi napomáhají.

 

Mango a trávicí systém


Mango se pro vás může stát také vynikajícím prostředkem ke zlepšení trávení. Je vynikajícím zdrojem vlákniny (jedno mango zajistí asi 20% potřebné denní dávky vlákniny) a draslíku, jehož nedostatek může způsobit nerovnováhu tekutin v těle, která může mít potažmo za následek například zácpu.

Pravidelnou konzumací manga si zajistíte dobré trávení.

Mango a kůže


Zařadíte-li mango do svého denního stravovacího režimu, velmi brzy se to může projevit i na vaší pokožce. Pleť bude zdravější a jasnější. Plátky manga pak můžete použít také jako čistič pórů a hydratační prostředek pro pokožku obličeje. S pomocí jogurtu a medu si z něj můžete připravit také nenahraditelnou masku pro projasnění pleti.

 

Mangový spalovač tuků zde ->>

 

Napište mi do komentářů, jak často konzumujete mango vy?

 

Celý článek