Archiv pro měsíc: Říjen 2022

Pálení žáhy

Když zasáhne, pálení žáhy může to trvat jen několik minut nebo až několik hodin. Ať tak či onak, je to nepříjemné – takže není žádným překvapením, pokud hledáte způsob, jak se tohoto pocitu rychle zbavit.

Co způsobuje pálení žáhy a jaký je to přesně pocit?

Žaludeční kyselina potřebná k rozkladu jídla, což je něco, s čím váš žaludek nemá potíže zvládnout, vniká do jícnové trubice, kde způsobí pálení žáhy.

K udržení žaludeční kyseliny a tráveniny ve vašem žaludku mimo váš jícen, slouží kruhový prstenec svalů, nazývaný dolní jícnový svěrač, který funguje jako ventil. Když je tento ventil uvolněný, jídlo, které jste zkonzumovali, může projít do vašeho žaludku. Když se stáhne, tento ventil zabraňuje potravě a kyselině, aby se vrátila do vašeho jícnu.

Pokud se tato chlopeň abnormálně uvolňuje a žaludeční kyselině je umožněno cestovat zpět do vašeho jícnu, dochází k refluxu kyseliny. Pálení žáhy je nejznámější a nejzřetelnější příznak.

 

Může se cítit odlišně v závislosti na jeho závažnosti, ale příznaky pálení žáhy zahrnují:

  • Pocit pálení na hrudi, za hrudní kostí
  • Pálivá bolest, která stoupá až k vašemu krku
  • Máte hořkou nebo kyselou chuť v ústech

Kyselý reflux a pálení žáhy jsou někdy způsobeny zdravotním problémem, nebo dokonce léky. Ale častěji jsou vyvolány špatnou životosprávou.

 

Mezi běžné spouštěče pálení žáhy patří:

  • Přejídání nebo příliš rychlé jedení
  • Lehání příliš brzy po jídle
  • Konzumace určitých potravin, včetně kofeinu, sycených nápojů, alkoholu, máty peprné, citrusů, produktů na bázi rajčat, čokolády a mastných nebo kořeněných jídel
  • Mít nadváhu
  • Kouření
  • Stres a úzkost

 

Podívejte se na 10 domácích léků proti pálení žáhy

Pokud se snažíte rychle zbavit pálení žáhy, zde je deset způsobů, jak zmírnit – a dokonce předejít vašim problémům:

 

1. Snězte zralý banán

Vysoký obsah draslíku v banánu z něj dělá poměrně zásaditou potravinu. Ale díky Akademii výživy a dietetiky víme, že může pomoci působit proti žaludeční kyselině, která dráždí váš jícen.

Nezralé banány jsou však méně zásadité, těžké na škrob a mohou být pro některé lidi spouštěčem kyselého refluxu. Nezapomeňte si tedy vybrat banán, který je zralý.

Mezi další zásadité potraviny, které mohou pomoci eliminovat pálení žáhy, patří meloun, květák, fenykl a ořechy.

 

2. Žvýkejte žvýkačky bez cukru

Žvýkání žvýkačky zvyšuje produkci slin. Podle jedné studie to pomáhá snižovat pálení žáhy, protože žvýkání stimuluje produkci trávících šťáv a urychluje trávení a tím i posun stravy – což může pomoci snížit hladinu tráveniny – a tím eliminovat vracení potravy zpět do vašeho jícnu.

 

3. Veďte si deník a vyhněte se potravinám, které vám spouštějí pálání žáhy

Jak již bylo zmíněno, některé potraviny a nápoje mohou vyvolat kyselý reflux a pálení žáhy. Můžete identifikovat konkrétní potraviny, které vám s největší pravděpodobností způsobí problémy, tím, že si budete vést záznam potravin a příznaků. Jakmile je identifikujete, vyhněte se těmto potravinám a nápojům, kdykoli je to možné.

 

4. Odolejte nutkání přejídat se nebo jíst rychle

Pokud jde o prevenci pálení žáhy, sledování velikosti porcí může efektivně snížit pálení žáhy. Velké množství jídla v žaludku může způsobit větší tlak na chlopeň, která udržuje žaludeční kyselinu mimo váš jícen, což zvyšuje pravděpodobnost refluxu kyseliny a pálení žáhy. Pokud máte sklony k pálení žáhy, zvažte častější konzumaci menších jídel. Rychlé jídlo může být také spouštěčem pálení žáhy, takže zpomalte a věnujte čas žvýkání jídla a pití nápojů. Nepsané pravidlo proti pálení žáhy zní, každé sousto pokousat 40x.

 

5. Vyhněte se pozdním jídlům, svačině před spaním a jídlu před cvičením

Ulehnout ke spánku s žaludkem plným jídla, může vyvolat kyselý reflux a zhoršit příznaky pálení žáhy. Jezte nejpozději 3 hodiny před spaním, aby měl váš žaludek dostatek času se vyprázdnit. Je také dobré počkat alespoň 1,5 hodiny, než začnete po jídle cvičit.

 

6. Noste volné oblečení

Pokud jste náchylní k pálení žáhy, mohou k vašim příznakům přispívat přiléhavé pásy a oblečení, které vám svírají břicho. Proto se snažte nosit co nejvolnější typ oblečení.

 

7. Upravte polohu spánku

Zvednutí hlavy a hrudníku výše než nohy během spánku může pomoci předejít a zmírnit reflux kyseliny a pálení žáhy. Můžete to udělat pomocí pěnového klínu umístěného pod matrací nebo zvednutím sloupků postele pomocí dřevěných špalíků či knížek. Dejte si pozor na hromadění polštářů, protože to obvykle není účinné a může dokonce zhoršit vaše příznaky. Navíc se předpokládá, že spánek na levém boku napomáhá trávení a může působit na omezení refluxu žaludeční kyseliny.

 

8. Pokud máte nadváhu, podnikněte kroky ke snížení hmotnosti

Nadváha zvyšuje tlak na váš žaludek, zvyšuje riziko refluxu kyseliny a pálení žáhy. Konzumace dobře vyvážené stravy a 150 minut fyzické aktivity týdně jsou prvními dvěma kroky k udržení zdravé hmotnosti a ke ztrátě nadváhy.

 

9. Přestaňte kouřit, pokud kouříte

Kouření snižuje množství produkovaných slin a ovlivňuje účinnost chlopně, která zabraňuje pronikání žaludeční kyseliny do jícnu, což obojí zvyšuje pravděpodobnost pálení žáhy. Přestat kouřit může snížit frekvenci a závažnost refluxu kyseliny a v některých případech jej dokonce odstranit.

 

10. Snižte stres

Chronický stres si vybírá fyzickou daň na vašem těle , včetně zpomalení trávení a zvýšení citlivosti na bolest. Čím déle jídlo leží ve vašem žaludku, tím pravděpodobnější je reflux žaludeční kyseliny. Navíc zvýšená citlivost na bolest může způsobit intenzivnější pocit palčivé bolesti při pálení žáhy. Podniknutí kroků ke snížení stresu může pomoci předejít nebo zmírnit účinky refluxu kyseliny a pálení žáhy.

 

Co dělat, když je pálení žáhy silné nebo časté

U mírného, ​​příležitostného pálení žáhy mohou pomoci zmírnit příznaky volně prodejné léky, jako jsou antacida a blokátory histaminu. Před užitím antacida nebo blokátoru histaminu si vždy přečtěte příbalový leták produktu a nikdy neužívejte větší dávku nebo neužívejte dávky častěji, než je doporučeno.

Pokud trpíte pálením žáhy často, poraďte se se svým lékařem, než začnete pravidelně užívat léky na pálení žáhy, protože tyto léky mohou mít kontraindikace s mnoha jinými léky a ovlivnit základní zdravotní stav..

Pokud trpíte silným pálením žáhy, pokud pálení žáhy přetrvává nebo se zhoršuje po přijetí těchto opatření k jeho zmírnění, poraďte se se svým lékařem. V některých případech může být pálení žáhy příznakem základního onemocnění, jako je gastroezofageální refluxní choroba (GERD), nebo možná vedlejší účinek léků, které užíváte.

 

Napište mi do komentářů, jaké zkušenost s pálením žáhy máte vy?

 

Celý článek

8 tipů pro snížení bolestivosti kloubů v podzimním a zimním období

Je oficiálně podzimní sezóna, a zatímco se pomalu začínáme připravovat na blížící se oslavy, někteří z nás musí čelit nepříjemným bolestem. Vzhledem k častým změnám počasí je v tomto období bolest kloubů běžným problémem. U pacientů s artritickými bolestmi okolní chladnější teploty zhoršují bolesti a prudce zvyšují citlivost.

Bohužel je tomu tak, jak rok postupuje a náš vnitřní termostat klesá, zvyšuje se celková bolestivost kloubů. Jedna z teorií říká, že když okolní teplota klesá, tělo začne zaměřovat teplo na nejdůležitější části těla, čímž se sníží prokrvení našich končetin a tím se zvýší bolest v kloubech.

Protože rýmové období provázejí i změny barometrického tlaku víme, že synoviální tekutina v kloubech je na takové změny citlivá, je také možné, že bolest kloubů je jednoduše vyvolána změnou počasí. Ať tak či onak, vyhýbání se nachlazení a zlepšení krevního oběhu jsou jen dva jednoduché tipy, jak potlačit podzimní a zimní bolesti kloubů. Zde je 8 tipů, které je třeba zvážit:

Udržet klouby v teple

Logicky, pokud je to chlad, co způsobuje bolesti kloubů, pak je nejjednodušší se pořádně obléct. Ale v chladných dnech jde o víc než jen o to. Udržovat se v teple neznamená vždy jen nosit teplejší oblečení nebo uměle zvyšovat okolní teplotu. Nejdůležitější je, se v tomto čase zahřát zevnitř tak, ať rozproudíme krev po celém tělě a ať dokážeme zvýšit tělesnou teplotu zevnitř.

Kloubní rozcvička

Toho docílíme pomocí několika základních protažení a cvičení. Každodenní cvičení zaměřené na zlepšení krevního oběhu v těle může také pomoci snížit bolest tím, že rozhýbeme synoviální tekutinu v okolí kloubů a hlavně zaplavíme tělo endorfiny. Existuje také výzkum, který potvrzuje, že zahřátí těla před jakoukoli fyzickou aktivitou může zabránit dalším zraněním. Jednoduchý návod na kloubní rozcvičku najdete tady ->>

Aplikujte teplo

Pokud vám teplo domova a protažení nepřináší úlevu, kterou byste čekali, zvažte lokální aplikaci tepla. Prostřednictvím lahví na teplou vodu i speciálních mastí s kafrem či kapsaicinem si můžete prohřát klouby a doslova se v místě postižení ovinout teplem.

Hřejivá mast vám pomůže prohřát klouby

Například, i když se sprchujete, provozujte pravidelně tepelnou terapii. Sprchujte si vždy 30 vteřin postižené místo střídavě studenou a horkou vodou. Opakujte to nejméně po dobu 5 minut a uvidíte to zlepšení.

Stravou řešte zánětlivou bolest kloubů

Bolest kloubů související s artritidou je způsobena zánětem. Chladnější měsíce roku mohou zánět zhoršit. Střídání ročních období bohužel ovlivnit nemůžeme. Co ale ovlivnit můžeme, jsou zánětlivé procesy v našem těle, které v jakémkoliv počasí jsou řešitelné.

Dietou proti artritidě

Důslednou dietou proti artritidě vykompenzujte změnu počasí. Protizánětlivá dieta může být použita k eliminaci bolestivosti kloubů vyřazením „zánětlivých potravin“. Zpracované potraviny a konzervační látky vyměňte za zeleninu, luštěniny, dobře zpracované obilí a čerstvé maso.

Cvičení v interiéru

Pokud jste fanouškem svižné procházky venku nebo ranního běhání, ale s blížícím se podzimem vás bolí klouby, možná by bylo dobré investovat do členství v posilovně nebo do cvičení doma, které můžete využívat až do jara.

Domácí cvičení

Cvičení v teplejším prostředí pomáhá tělu rychleji se zahřát a může snížit bolest kloubů. Výborným nápadem je nahradit obvyklé cvičení plaváním v bazénu. Nejen, že vám pohyb ve vodě pomůže od bolesti, ale voda může pomoci snížit tlak na klouby a snížit opotřebení spojené s dlouhým přetěžováním.

Vezměte vitamín D

Podzimní a zimní měsíce jsou běžně spojovány s nedostatkem vitaminu D, protože se ocitneme bez kvalitního slunečního záření.

Vitamínem D dopřejte tělu chybějící paprsky

Zataženo, delší noci a kratší den. Vzhledem k sychravému počasí můžete mít také menší chuť trávit čas venku. Vitamin D může pomoci doplnit nedostatek přirozeného světla.

Dopřejte si pravidelné masáže

Bez ohledu na to, jaký druh masáží si užíváte, existuje spousta důkazů, které naznačují, že masáž vhodná pro vaše preference a úroveň bolesti může pomoci zlepšit krevní oběh, snížit bolest a zvýšit flexibilitu.

Pravidelnou masáží proti bolesti kloubů

Fakt, že masáže jsou užitečné při snižování artritické bolesti již dlouhou dobu a jejich užitečnost by se měla zdůrazňovat v měsících, kdy je artritická bolest na svém maximu se často podceňuje. Proto, pokud máte možnost zajít si na masáž, využijte ji.

Zůstaňte hydratovaní

Studie ukázaly, že i mírná dehydratace může zvýšit bolest kloubů a zhoršit zánět. Vždy mějte poblíž láhev s vodou a připomeňte si, že si tu a tam máte dát doušek.

Pokud zůstanete hydratovaní pomůže vám to s bolestivostí kloubů.

Zatímco doporučený denní příjem vody se u každého člověka mění v závisí na jeho stravě, velikosti, pohlaví a úrovni aktivity, dobrým měřítkem je, zkusit konzumovat 4 deci na 10 kilogramů váhy. Pokud potřebujete přesný výpočet, můžete o něj požádat zdarma zde ->>

Mějte po ruce volně prodejné léky proti bolesti kloubů

Rychlý a snadný způsob, jak dostat své tělo do formy. Udržet normální stav kloubů, svalů, kostí a pojivových tkání. Vzácné výtažky + hydrolizovaný kolagen, vám pomůže dostat tělo zpět do formy. Celou kúru snadno zařadíte do svého běžného denního režimu. Nejúčinnější, volně prodejný lék na bolest kloubů najdete zde ->>

Volné prodejný lék na bolest kloubů.

Některé z těchto tipů se používají snadněji než jiné a některé lze pro vaše účely upravit. Možná nemáte prostředky na profesionální masáž vhodnou pro artritidu nebo plavání v krytém bazénu, ale přesto můžete zajít za odborníkem na dietu proti zánětu, denně se protahovat, zůstat hydratovaní a v teple. Nošení kompresního oblečení může pomoci snížit vaši chronickou bolest zlepšením krevního oběhu a udržením tepla v kloubech.

Ať tak či tak, nenechávejte si bolest kloubů přerůst přes hlavu a aktivně konejte. Rozhodněte se, co by Vám mohlo pomoci a jděte do toho. Život je neustálá změna, které je potřeba se přizpůsobovot.

Celý článek