Co dodá energii při tropických dnech

Ležení na slunné pláži, chlazení se skákáním v bazénu, nebo dokonce procházka po horách obklopená přírodou, to jsou jen některé činnosti, které mnozí z nás v létě rádi dělají.

V tomto ročním období způsobuje delší pobyt na slunku vážné následky, jako je úpal – stav, který způsobuje mdloby, podrážděnou pokožku a neschopnost těla kontrolovat vysoké teploty. Mezi další příznaky patří otoky dolních končetin, pálivá vyrážka na krku, křeče, bolesti hlavy, podrážděnost, letargie a slabost.

Pot

Potem ztrácíme četné minerální soli a při jejich nedostatku nemohou svaly správně fungovat a místo užívání si pěkného počasí nastupuje úmorná únava.

Nejdoporučovanější rada je pít hodně vody (minimálně 2 litry denně + jeden šumivý multivitamín), abyste doplnili minerály ztracené potem. Jíst sezónní ovoce a zeleninu jako zdroj energie a živin, abyste mohli čelit tropickým horkům této sezóny bez následků.

Pokud ale pocit únavy přetrvává, co můžete dělat?

V těchto případech může být užitečné předkládat specifické doplňky stravy, které dokážou dodat adekvátní fyzickou i duševní energii díky synergickému působení látek s tonicko-adaptogenními a energizujícími vlastnostmi.

Energizující látky mohou zvýšit energii jednotlivce již po jednorázovém příjmu. Obecný termín „energie“ se týká jak fyzického výkonu, tak duševních schopností.

V této kategorii energizujících látek najdeme taurin, sirnou aminokyselinu. Taurin je přítomen ve svalových tkáních, kde hraje důležitou roli při svalové kontrakci, díky regulaci uvolňování vápníku. Stimuluje srdeční kontrakční aktivitu během cvičení, čímž zlepšuje okysličení a navíc zastavuje tvorbu a akumulaci kyseliny mléčné, čímž podporuje adekvátní svalovou kontrakci. (Taurin bude obsahovat nový preparát pro duševní a fyzickou sílu, který právě vyvíjím.)

sval energie

Tonické látky dokážou posílit a povzbudit různé orgány, bez negativního efektu následného vyčerpání organismu, ke kterému dochází například při podávání vysokých dávek kofeinu.

Adaptogenní látky účinně zvyšují proces regenerace po intenzivní fyzické aktivitě a umožňují tělu adaptovat se na stresovou situaci, ve které se nachází právě teď při tropických teplotách.

Tonika a adaptogeny mohou obecně zlepšit produkci energie v těle, což se hodí v parných dnech.

Mezi látkami s tonicko-adaptogenním účinkem najdeme ženšen. Tato rostlina obsahuje ginsenosidy, které pozitivně působí na centrální nervový systém. Proto ženšen zvyšuje stav bdělosti a pozornosti a také zrychluje srdeční frekvenci. (Extrakt z ženšenu zakoupíte běžně v lékárnách)

Kromě doplnění výše popsaných látek lze při fyzické únavě užívat látky podporující normální svalovou činnost, jako je vitamin D, karnitin, arginin a hořčík.

Vitamín D označuje skupinu molekul steroidní povahy rozpustných v tucích, které jsou zodpovědné za střevní absorpci vápníku, hořčíku a fosfátů a také se podílejí na dalších biologických funkcích. Vitamin D ve skutečnosti nejen udržuje zdravé kosti, ale také působí jako imunostimulant, stimuluje T-lymfocyty, aby nás bránily před patogeny, a také přispívá ke kontrakci svalů.

Nutrienty energie

Karnitin se používá nejen ve sportu ke zvýšení svalové síly, ale používá se také pro své ochranné vlastnosti na srdce a cévy. Ve skutečnosti zlepšuje tukovou strukturu zvýšením hladiny HDL cholesterolu a snížením cirkulujících triglyceridů.

Arginin je jednou z 20 esenciálních aminokyselin pro lidské tělo. Jeho biologická funkce spočívá v produkci oxidu dusnatého na úrovni cév, který způsobuje vazodilataci a umožňuje větší přísun kyslíku a živin do svalů. Arginin je zvláště vhodný pro ty, kteří dodržují diety, které nezahrnují masité potraviny, jako je veganská nebo vegetariánská strava.

Hořčík přispívá ke snížení únavy a vyčerpání a k normálnímu energetickému metabolismu. Působí v rovnováze s vápníkem a přispívá k normální funkci svalů, reguluje svalovou kontrakci, srdeční tep, koagulaci a krevní tlak.

Toto byl výčet látek, které Vám mohou dodat potřebnou energii v tropických dnech. Většinu z nich zakoupíte v lékárně krom taurinu, který Vám brzy dodám v novém praparátu, ten bude působit jak na duševní, tak i fyzickou sílu.

Napište mi do komentářů, co vám zaručeně dokáže dodat energii v těchto tropických dnech

Celý článek
Zpět

Diskuze k tématu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

    8418
  1. Hela

    Dobrý den, já mám na sobě vyzkoušené kapsle s Guaranou. Dokáží člověka udržet ve střehu a zahnat únavu. Pro starší lidi a pro řidiče je to výborný pomocník. Jednu kapsli mám na 6 . 8 hodin.

  2. 8415
  3. Hanka

    Dobrý den, píšete o Ženšeni, že zvyšuje srdeční tep – tak na to by měli dát pozor lidi nervózní, citliví, vystresovaní, kteří mají většinou zvýšený tlak i tep. Bohužel patřím mezi ně a kdysi jsem si Ženšeň koupila coby zdravou doporučovanou rostlinu všemi / adaptogen/ ,necítila jsem se skutečně po něm dobře, tak už vím proč.
    Ve vedru to chce jít do stínu, Tonic mě trochu probral z únavy.
    Děkuji za přínosné zprávy. Hanka

  4. 8412
  5. Laďka

    Krásný sluneční den přeji,

    Používám k doplnění minerálu specializovaný minerální přípravek. Cítím se poté dobře.

    Děkuji za doporučení. Mějte se fajn L. Černá

  6. 8407
  7. Zlatica

    Väzeny pán Ján, hodnotím Vaše rady kladne ako lekárka internista.
    S pozdravom a prianím ďalších úspechov
    Zlatica

      8410
  8. 8406
  9. anag

    Zdravim, najviac energie mi dodavaju stromy a ich zelena farba. Ked chodim po parku, po lese, po gastanovej alebo lipovej alei , tam vzdy objimem nejaky strom a opravdu citim pozitivnu energiu

      8411
  10. 8399
  11. jana

    dobry den, tieto latky obsahuju energeticke napoje, pitie ktorych sa vo velkom neodporuca. vyzdvihujete tam svalovu cinnost a vplyv na mozog – mozem ho davat muzovi po mozgovej prihode mozgoveho kmena? zvysi jeho chut do cvicenia? dakujem, prijemny den, jana k

      8400
    1. Jan Anděl Autor příspěvku

      Dobrý den, ano, ve velkém se nedoporučuje pít energetické nápoje, protože obsahují spoustu cukru. Ale přemýšlíte správným směrem, určitě to můžete vyzkoušet. Doporučuji zakoupený přípravek zředit 1:2 s vodou, ať omezíte přísun cukru, ale zachováte funkčnost. Dále doporučuji vybrat příravek bez konzervačních látek a spousty chemie. Tyto požadavky splňuje ten nejznámější.

  12. 8398
  13. eva.mainerova@seznam.cz

    Jíst hodně zeleniny, ovoce a pít, nepřeháněj práci, sport s více odpočívat.

      8401
    1. Jan Anděl Autor příspěvku

      Skvěle, přesně tak. V dnešním světě mi přijde důležitější naučit se efektivně odpočívat, než-li více a tvrději pracovat.