Chůze na boso ve sněhu

Není sporu o tom, že otužování má blahodárný vliv na náš imunitní systém. O tom už bylo napsáno mnoho, ale aby to mělo smysl, musí vás to dlouhodobě bavit.

Teď je to hodně módní – dělají to celebrity pro zviditelnění, dělají to obyčejní lidé pro zdraví, dělají to děti pro zlepšení imunity – otužování v ledové vodě ovládne rok 2021. Jen si myslím, že to není dlouhodobě udržitelný model pro každého, aby si pravidelně našel čas na vyjetí k rybníku. 

Mám pro Vás dobrý návod, díky kterému nemusíte přesvědčovat své tělo, aby skočilo do ledové vody, svoji imunitu můžete posilovat mnohem pohodlněji a docílíte stejného efektu.

O co jde? Bosá chůze ve sněhu

Je to metoda, kdy v těle podráždíte chladové receptory, díky kterým vyburcujete svoji imunitu k aktivitě.

Kdy jindy, než teď, kdy je vše pokryto ledem a sněhem. Teď je ten pravý čas, kdy můžete vystoupit ze svoji komfortní zóny a udělat i něco nepředstavitelného.

Jak na to? Je to jednoduché, ale musíte dodržet pár základních pravidel, ať to neodmarodíte:

  • 1) zahřát své tělo na vstup do otužovacího procesu
  • 2) vyzout si boty
  • 3) vyzout si ponožky
  • 4) ujít 10 metrů tam a zpět ve sněhu
  • 5) zahřát své nohy
  • 6) celé to zopakovat 3x

Pokud jeden z těchto kroků podceníte, nebudete mít lepší imunitu, ale jen sopel u nosu.

Pojďme si postupně rozebrat jednotlivé kroky:

Krok 1. zahřátí organismu

Nedílná součást před každým sportovním výkonem. Zde to ale nemusíte brát jako rozcvičku na sprint, ale je potřeba své tělo prohřát tak, že budete cítit vnitřní teplo. Nesmíte ani na malý okamžik pocítit, že je vám zima. Doporučuji obléct termoprádlo, nasadit pořádné boty a udělat si 10 dřepů.

Krok 2. a krok 3.

Tady vám do toho nebudu moc mluvit, každý má svoji metodu sundávání bot a ponožek. Jen prosím pěkně pomalu a s citem.

Krok 4. Ujít 10 metrů tam a zpět

Tady teprve začíná opravdu zábava a to, oč nám jde. Podráždit chladové receptory na našich ploskách. Nemusíte ihned na poprvé zvolit zrovna 10 metrovou chůzi ve sněhu tam a zpět, můžete nejdříve začít na menší vzdálenosti, třeba udělat jen pár krůčků dopředu, na 5 sekund se zastavit a zase šup do bot.

Jakmile se v této vzdálenosti otrkáte a už vám to nebude dělat problémy, doporučuji přistoupit k chození v závějích, nebo sněhu vysokém alespoň nad kotníky.

Budete se divit jaký je to obrovský rozdíl, ale bude Vás to ještě více bavit a docílíte lepšího podráždění citlivých receptorů na kotníku a tím i většího probuzení imunity.

Krok 5. pořádně se zahřát

Jakmile provedete bosou chůzi ve sněhu nebo v závěji, která by neměla ze začátku trvat déle než 30 sekund, musíte své nohy pořádně zahřát. Doporučuji si připravit ručník, ať své mokré nohy můžete důkladně utřít do sucha, nasadit na ně termoponožky nebo nějaké pořádně teplé bavlňáky a šupnout do bot. Pětkrát si z lehka poskočit a počkat, až se vám po nohách rozlije blažené teplo.

Jakmile cca po 5 minutách ucítíte, že blažené teplo se stalo normální, celý proces ještě 2x zopakujte.

Upozornění: Po zbytek dne musíte držet své nohy stále v teple, ani na malý okamžik nesmíte pocítit diskomfort.

Toto cvičení každý den po dobu trvání sněhu opakujte. Následně ho vyměňte za chůzi v ledovém potoce.

Soutěž o 4 000 Kč!🎥

Natoč svoji bosou chůzi ve sněhu. Dej ve svém e-mailu odpovědět na zprávu, která ti ode mě přišla. Do přílohy vlož své video bosé chůze, a odešli mi to. Já video umístím sem na stránky a tím se zařadíš do soutěže o největší balení kloubní výživy EL-ELÁSTICO v hodnotě 4000 Kč.

 

 

 






















Celý článek
Zpět

Diskuze k tématu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    2861
  1. 2845
  2. Profilový obrázekLudmila Rathouská

    Závěje bílého sněhu mě nalákaly a kromě všemi známého pocitu euforie ,se mi do večera ulevilo od bolesti , kterou mě trápí neuropatie. Byl to nečekaný fantasticky krásný pocit blaha, asi takový, jako když po celém dni můžete najednou svléknout malé boty, které vás celou dobu tlačily.

  3. 2844
  4. Profilový obrázekŠárka

    Paráda, tohle otužování je mi přesně na míru 🙂 a baví mě. Dnes 6 den přesně podle popisu a super. Až opadne sníh, budu chodit aspoň jednou týdně do řeky. Je ale fakt, že jsem začátkem minulého roku chodila do kryokomory (19x) do -130st., takže mám asi nějaký „předkrm“ 🙂

  5. 2841
  6. Profilový obrázekGaby

    Tak jsme to s mužem zkusili,a nemá to chybu,tento styl se my opravdu zamlouvá ,přijdu si jako znovuzrozená, určitě budu pokračovat. Děkuji Honzo za perfektní vedení.

  7. 2669
  8. Profilový obrázekLea

    Musím říct, je to fofr🤣🤣❄ asi máme ledovější sníh. Venku je -8 tak zbývá nalákat i sousedy😂😂 zatím myslí, že blázním. Lea

  9. 2668
  10. Profilový obrázekLudmila Šindelářová

    Krásný den, úžasný nápad, hned vyzkoušim❄👍 sněhu je hromada, tak ať ještě vydrží. Děkuju

  11. 2663
  12. 2661
  13. Profilový obrázekJitka Zavázalová

    Dobrý den,
    děkuji za tento článek a musím Vám sdělit, že v současné době , kdy napadl i v Praze sníh, každé ráno chodím před dům na boso, což mnoho spolubydlících nechápe a je mi skvěle. Díky Vašemu výrobku, jsem se i zbavila příšerných bolestí v kyčelním kloubu, kde mi hrozila operace a jenom díky El Elastiku jsem relativně v pohodě.
    Přeji Vám hodně úspěchů a dobrých rad, které jsou výborné.
    J.Zavázalová

      2670
    1. Profilový obrázekHelena Veselá

      Dobrý den,
      jste mlaďoch a tak Vám to určitě prospěje, je to metoda otužovací a je velmi prospěšná, hned do teplé vody, všechny Vaše zprávy důkladně pročítám a jsem velice ráda, že je dostávám, máte tam krásný výhled

  14. 2659
  15. 2654