Nejlepší svačiny pro hubnutí

Řecký jogurt s ovocem jako ideální svačina.

Snažit se zhubnout neznamená, že se člověk musí vzdát všeho dobrého, co mu chutná. Některá jídla, jako jsou mandle a hummus, mohou člověku pomoci bezstarostně zhubnout.

Většina studií naznačuje, že lidé kteří pravidelně svačí mají daleko větší šanci zhubnout než ti, co se svačinám striktně vyhýbají.

Když člověk uspokojí svůj hlad zdravým jídlem, je mnohem méně pravděpodobné, že dostane chuť na nezdravé pokrmy, kterými překročí svůj kalorický limit.

Jaké svačiny jsou dobré pro hubnutí?

Obecně platí, že potraviny, které mají vysoký obsah vlákniny nebo bílkovin, mají tendenci více sytit.

Lidé, kteří chtějí zhubnout, by se měli vyhýbat potravinám, které obsahují velké množství:

 

  • soli
  • cukru
  • nasycených tuků
  • jednoduchých sacharidů

Svačiny mezi jídly mohou velice efektivně pomoci při hubnutí. Zabraňují přejídání.

Seznam nejlepších svačin pro hubnutí

1. Hummus a zelenina

Hummus je tradiční středomořské jídlo, které se vyrábí z cizrny. Kvůli rostoucí popularitě se v obchodech často nacházejí různé alternativy této pomazánky, které ovšem obsahují zbytečně moc soli a tuku. Pokud chcete hubnout, vždy si připravte hummus raději doma.

Nejlepší kombinace pro zhubnutí je, dát si hummus se zeleninou.

2. Vařená nebo pražená vajíčka na sucho

Vejce jsou vynikajícím zdrojem bílkovin. V minulých letech se však mnozí lidé domnívali, že vajíčka nejsou zdravá kvůli obavám z cholesterolu.

Vařená nebo na sucho pražená vajíčka, jako ideální svačina.

Avšak novější výzkum naznačuje, že vejce nezvyšují hladinu cholesterolu a obsahují mnoho základních živin.

3. Řecký jogurt s ovocem

Řecký jogurt má vysoký obsah bílkovin a vápníku s nízkým obsahem tuku a kalorií. Každý může bezpečně přidat do řeckého jogurtu čerstvé ovoce nebo ořechy, aby zlepšil chuť a přidal další živiny.

Nejlepší řecký jogurt pro hubnutí je obyčejný bílý. Řecké jogurty s příchutí často obsahují extra cukr, který není vhodný pro hubnutí.

4. Domácí popcorn

Popcorn má často špatnou pověst díky cukru, tuku nebo soli, které se průmyslově přidávají.

Domácí popcorn jako ideální svačina.

Domácí obyčejný popcorn neobsahuje tyto přísady. Obyčejný popcorn je nízkokalorický a celozrnný – nabízí spoustu vlákniny.

Konzumace zdravých svačin hraje důležitou roli při efektivním snižování hmotnosti.

Fazole, ořechy a surová zelenina a ovoce jsou často na svačiny dobrou volbou. Tyto potraviny vám pomohou cítit se dostatečně najezení s benefitem konzumace kvalitních živin.

 

Napište mi do komentářů, co nejčastěji svačíte vy?

 

Celý článek
Zpět

Diskuze k tématu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    385
  1. Profilový obrázekMirka

    Vařenou mrkev s řeckým jogurtem,trochou bifidus jogurt ,to vše posypané práškem z červené řepy dobře promíchané….Vypadá to jako jahodová dobrota a díky mrkvi je to i sladké…1x týdně přidám půlku avocáda..

  2. 384
  3. Profilový obrázekIvana D.

    Dobrý den,
    do osmi piji jen vodu (po probuzení se nastartuji trochou teplé vody s citronem, medem, kouskem másla a kayenským pepřem), o víkendu k snídani vajíčka a dopoledne ovoce, přes týden v práci popíjím do oběda ovocno-zeleninové smoothie se špenátem a s trochou MANA jídla. Oběd jakýkoliv, ale malou porci. Odpoledne zobnu třeba do ořechů nebo si dám jogurt, k brzké večeři si dáváme rádi kousek masa či ryby na sucho na grilu a k tomu zeleninový salát a tzatziki. Když rodinku začne přece jen ještě honit večer mlsná, tak si hodíme do hrnce se lžící oleje pod pokličku trochu kukuřice a uděláme si bleskově popcorn (k mikrovlnce nemám důvěru, šla z domu).
    Poslední rok jsem naprosto vypustila rohlíky a je to znát. 🙂
    Ivana

  4. 383
  5. 382
  6. Profilový obrázekAnežka

    Dopoledne jablko, nebo bílý jogurt s malinami nebo borůvkami a odpoledne zeleninový nebo luštěninový salát.

  7. 380
    1. 381
    2. Jan AndělJan Anděl Autor příspěvku

      Dobrý den,

      nejlépe ve zdravé výživě koupíte kukuřici. Do misky vložíte odměřené množství kukuřice podle toho, kolik chcete popcornu, přidáte kávovou lžičku oleje, osolíte, promícháte. Obsah uzavřete do papírového sáčku a dáte na cca 2 minuty do mikrovlnky.

  8. 379
  9. Profilový obrázekJana

    Tvaroh s bananom jablkom; kokosom trochou jogurtu a mandlovym maslom. Mrkva nastruhana s jablkom a mlete ořechy. Moc fajn je omeleta so syrom a spenatom. Pre deti je super ovsene vločky (anebo ine)trochu chia přidat nakrajane sušené ovocie, nasekane ořechy, zaliat mliekom (i rastlinnym) asi 1 cm nad vločky navrch dat velku lyzicu tvarohu pokapat medom a posypat skoricou, kuzelne je to preto,ze uzvto nachystam vecer a rano mam menej prace…

  10. 378
  11. Profilový obrázekJanečková Božena

    Máte pravdu, řecký jogurt bílý vynikající – jsou ovšem dva druhy – 0% tuku a vícetučný, neznalý si může toto velmi dobře splést. Mám ráda avokádo, naučila mě jíst má dcera, která je námořníkem a na lodích pěstují jako ranní snídani smuthie s povinným používáním špenátu a dále avokádo a samozřejmě jiné dobroty. Do práce si beru na svačinu onen jogurt s přísadami všeho druhu, ořechy, chia, jakákoliv semínka, momentálně mám otruby z ovesných vloček, samotné vločky, kupúji vše přírodní, nic praženého. Ale samozřejmě ta kila, která mám, musí ještě hodně dolů. Přeji hezký sluníčkový den. Janečková