Archiv pro měsíc: Květen 2020

Plod které rostliny má výrazný vliv na snížení alergických projevů?

V tradiční čínské medicíně se používají plody kustovnice čínské (goji) již po staletí. Je využívána zejména jako doplněk stravy, nebo se připravuje v podobě čaje.

Kromě plodů se využívají i ostatní části rostliny – listy, kůra a kořeny. V Číně se tato rostlina považuje za léčivou potravinu, která podporuje dlouhověkost, vitalitu a sexuální potenci.

Věda a výzkum

Plody rostliny obsahují silné antioxidanty – díky jejich schopnosti neutralizovat volné radikály (vznikají jako vedlejší produkt dýchání a jsou považovány za hlavní příčinu stárnutí a degenerace organismu) pomáhají zabraňovat poškození buněk a následnému stárnutí organismu.

Díky nedávným výzkumům plodů kustovnice čínské se zjistilo, že podporují imunitní systém a redukují množství antigenů, které souvisejí s alergickými onemocněními. Snižují krevní tlak, zlepšují tvorbu krve (stimulují tvorbu bílých a červených krvinek), mají příznivý vliv na zrak a funkci jater.

Často se aplikuje při nemocích, kde je vedlejším symptomem žízeň (v raných stadiích cukrovky a tuberkulózy), dále se využívá při závratích, snížené ostrosti zraku nebo chronickém kašli.

Goji je výborná do ovocných salátů pro osvěžení chuti.

Plody kustovnice čínské jsou označovány jako léčivé ovoce. Většina léčivých účinků však ještě není vědecky potvrzena.

V roce 1890 se v německé odborné literatuře objevila informace, že obsahují jedovaté alkaloidy. Později bylo vědecky prokázáno, že hladina alkaloidů je hluboko pod hranicí nebezpečí pro člověka a zvířata. Dnes se v zemích Evropské unie plody nebo výtažky z této rostliny prodávají v lékárnách a zdravých výživách, jako schválený certifikovaný doplněk stravy.

 

Napište mi do komentářů, jaké zkušenosti máte s kustovnicí čínskou (goji) vy?

 

Celý článek

7 zdravotních výhod vitamínu C

Vitamín C je jedním z nejpopulárnějších mikroživin. Díky své úloze funguje jako posilovač imunitního systému a zdroj energie. Říká se také, že dokáže aktivovat štěstí. V tomto článku zkoumáme 7 hlavních zdravotních výhod vitamínu C, díky kterým si vysloužil tak skvělou pověst.

Říká se také, že vitamín C dokáže aktivovat štěstí.

Vitamín C je již mnoho let považován za nezbytný pro výživu každého člověka, zejména námořníků, kteří byli oběťmi kurdějí a mnoha dalších nemocí spojených s nedostatkem ovoce a zeleniny.

Kyselina askorbová nebo-li vitamín C je jedním z nejdůležitějších ve vodě rozpustných vitamínů. Je nezbytný pro biosyntézu kolagenu, karnitinu a neurotransmiterů. Většina rostlin a zvířat syntetizuje kyselinu askorbovou pro vlastní potřebu. Lidé však tento vitamín syntetizovat nedokáží.

Z tohoto důvodu musíme zajistit, aby naše strava byla bohatá na vitamín C. Naštěstí v naší lokalitě máme snadno dostupné ovoce a zeleninu, která obsahuje dostatek vitamínu C. Doporučená hodnota příjmu vitamínu C je 75 – 90 mg, avšak nedávné studie naznačují, že pro dosažení co nejlepších zdravotních výhod z vitamínu C je třeba konzumovat 500 mg denně, což je důvodem pro zvýšení příjmu vitamínu C například z doplňků stravy.

Super zdroje s vysokým obsahem vitamínu C

• sladké brambory
• citrusové plody
• vařená brokolice
• červené zelí
• zelené papriky
• červené papriky
• kiwi
• rajčatový džus
• špenát
• chřest



Sedm hlavních zdravotních výhod vitamínu C



Vitamín C je silný antioxidant

Antioxidanty působí na ochranu buněk a omezují poškození způsobené volnými radikály. Vitamín C, vitamín E a beta karoten tedy mohou pomoci udržet tělo mladší a chránit ho před vážnými život ohrožujícími podmínkami.

Studie ukazují, že konzumace více vitamínu C může zvýšit hladinu antioxidantů v krvi až o 30%. To pomáhá přirozené obraně těla bojovat se záněty.

Ve vztahu ke cvičení – kde je organismus vystaven zvýšenému působení volných radikálům, díky intenzivní povaze cvičení, je oxidační stres vyvolaný cvičením nejvyšší u lidí s nižší hladinou vitamínu C. Můžeme tedy usoudit, že pokud v současné době trénujete a intenzivně cvičíte, měli byste doplnit vitamin C, abyste předešli škodlivým účinkům volných radikálů.
 

Pravidelná konzumace vitamínu C může zvýšit hladinu antioxidantů v krvi.

Vitamín C snižuje krevní tlak

Vitamín C pomáhá odstraňovat z těla nadbytek sodíku a vody, což pomáhá uvolňovat stěny krevních cév.

Snížení vysokého krevního tlaku způsobí, že se s velkou pravděpodobností vyhnete cévní mozkové příhodě a zlepšíte si srdečně-cévní zdraví, což je dnes tak důležité, protože mnoho lidí trpí kardiovaskulárními chorobami.



Vitamín C posiluje váš imunitní systém

Už jsme slyšeli o tom, jak vitamín C předchází léčitelným nemocem, jako jsou kurděje, a jak bojuje proti celé řadě nemocí spojených s imunitním systémem. Výborným příkladem je zjištění, že tento vitamín je velice účinný proti chřipce a nachlazení.

Studie ukazují, že vitamin C je nezbytný pro stimulaci imunitního systému. Zvyšuje sílu a obranyschopnost organismu. Vzhledem ke své úloze při snižování zánětu, jde v zásadě o zlepšení imunity a celkového zdraví.

A konečně, vitamín C snižuje závažnost alergických reakcí a pomáhá v boji proti infekcím. Pokud chcete zůstat zdraví, mělo by být prioritou přidání více vitamínu C do vaší stravy.



Vitamín C zvyšuje absorpci železa

Bylo publikováno, že vitamín C, zvyšuje biologickou dostupnost železa ze základních obilovin a luštěnin. Víme, že hlavní úlohou železa je zvyšovat schopnost těla přenášet kyslík krví a jeho nedostatek může vést k anémii. Proto je vitamín C pro tento proces velmi prospěšný.
 

Vitamín C vám navždy zajistí přirozenou krásu.


Vitamín C pomáhá udržovat zdravou pokožku a vlasy

Pokud chcete čistší pleť a silnější vlasy, vitamín C hraje velmi důležitou roli. Vitamín C pomáhá budovat proteinový kolagen a ve spojení s výše uvedenou absorpcí železa budete mít  zdravější pokožku a vlasy.

Konzumace potravin bohatých na kolagen nebo doplňky stravy s kolagenem vám v kombinaci s vitamínem C navždy zajistí přirozenou krásu.


Vitamin C pomáhá při hubnutí

Každý chce buď zhubnout, budovat svaly nebo udržovat svou postavu v dobré formě. Kromě vyvážené stravy a tréninkového režimu byste se měli snažit zvýšit příjem sladkých brambor a citrusových plodů.

Studie prokázaly, že stav vitamínu C nepřímo souvisí s tělesnou konstitucí. Jedinci s odpovídajícím stavem vitamínu C oxidují o 30% více tuku během mírného cvičení, než lidé s nízkým profilem vitamínu C. Z toho vyplývá, že jedinci, kteří konzumují méně vitamínu C hůře ztrácejí tukové zásoby. Stručně řečeno, z tréninku zaměřeného na spalování tuků získáte maximum, pokud jsou vaše hladiny vitamínu C vysoké.



Studie prokázaly, že stav vitamínu C nepřímo souvisí s tělesnou konstitucí.

Vitamin C je vhodný pro fyzické i duševní zdraví

Všestranně je vitamín C nezbytným mikronutrientem. Kromě toho, jak zlepšuje schopnost léčit rány a omezuje zánět uvnitř i vně vašeho těla, a také vám dává skvělý vzhled, je také okrajově vnímán jako vitamín, který vám dodává více energie a zvyšuje vaše duševní zdraví.

Ačkoli je to těžké prokázat, ale u lidí s vyšší hladinou vitamínu C bylo pozorováno,  že méně trpí depresí a únavou. Ať už je to vlivem všech uvedených výhod, nebo to má skutečně přímou souvislost, měli byste zvýšit konzumaci potravin bohatých na vitamín C. Uvidíte sami, nebudete zklamáni!



Příznaky nedostatku vitamínu C

Pokud nemáte dostatek vitamínu C, můžete trpět následujícími příznaky:
• Zánět dásní
• Pomalé hojení ran
• Suché a rozštěpené vlasy
• Drsná a suchá kůže
• Slabý imunitní systém
• Oteklé a bolestivé klouby

 

Nově jsme přidali vitamín C do všech 

gramáží EL-ELÁSTICA.  Nyní je tento produkt

ještě silnější, než když kdy dřív ->>

 

 

Celý článek