SNÍDANĚ? PROČ? CO? ZA KOLIK?

zdravá snídaně

Snídaně by měla být ze všech chodů nejrozmanitější.

Správná snídaně by měla vypadat královsky. Je jedno jestli na slaný nebo sladký způsob, zde je důležitá rozmanitost.

Měla by obsahovat ovoce, bílkoviny, zeleninu, sacharidy, tuky.

Pro slanou podobu se nejlépe hodí vajíčka s pečivem a trochou zeleniny. Do vajíček na volské oko lze přidat trochu sýru, který se krásně rozpustí a vajíčko tak může každý den získat jinou chuť a podobu.

 

Na sladkou snídani se hodí to nejobyčejnější müsli,

 

které v obchodě najdete. Obsahuje nepražené obiloviny, sušené ovoce, a oříšky. Pokud tuto kombinaci povaříte lehce ve vodě, získáte skvělou ovesnou kaši.

Čokoládové kuličky, sladké křupavé polštářky, zapečené müsli není pro většinu lidí správnou volbou.

Je zde pár výrobců, kteří se snaží toto křupavé müsli odlehčit, ale většinou bohužel za přísunu chemických látek.

 

Obyčejný základ je mnohem lepší než naleštěné cereálie

 

Co se děje v našem těle, když snídani vynecháme? Když vstaneme třeba v šest ráno a první jídlo si dáme až kolem dvanácté?

V tomto případě jede tělo 6 hodin na svoji rezervu. Tak jako se nedá pít do zásoby, tak se ani nedá jíst do zásoby. Pravidlo úspěchu je jíst pravidelně minimálně 3x za den.

 

Mnoho lidí ráno vypije kafe a běží do práce

 

„Myslím si, že žaludku to moc prospívat nebude a tento člověk si zadělává na záněty v trávícím traktu.“

Jaké nápoje ráno pít? A kolik toho vlastně hned po probuzení vypít?

Nejlépe ráno vypít 2-3 deci obyčejné vody na lačný žaludek, je to důležité pro naředění krve a rozběhnutí celého organismu. Dále může následovat lehce slazený čaj či fresh šťáva z odšťavňovače.

U snídaně platí jedna zásada…

 

„Konzumovat ty nejzákladnější potraviny,

v co největší rozmanitosti.“

 

Napište mi do komentářů, jakou snídani si nejčastěji dáváte vy?

 

 

Celý článek
Zpět

Diskuze k tématu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    164
  1. Profilový obrázekTermal

    Snažím se snídat zdravě, i když občas zhřeším. Ráno si dám vlažnou vodu s citronem a skořicí, pak 1 banán, nebo pomeranč a jablko. K tomu mám ráda ovesnou kaši bez ničeho. Zapiji caro s pohankovým mlékem.
    Co mne ale nejvíce naštve, když se potom dostanete do nemocnice a tam do vás cpou bílý rohlík s máslem a marmeládou. Tak mám občas pocit, proč ta zdravá strava?

  2. 162
  3. 161
  4. Profilový obrázekIva

    Ráno o 5 hod. 250ml vlažné vody, po 7 hod. v práci káva, čaj, jogurt bílý, dom. marmeláda+ ovesné vločky, ořechy, sušené ovoce a nebo Bebe sušenka. kváskový chléb, máslo, šunka, sýr, mrkev, někdy pohanková inst. kaše

  5. 160
  6. 159
  7. Profilový obrázekZdena

    Zdravim vsechny.Ja nevim ,jak je to s tim ovocem.Vim ze je dulezite ale asi by to chtelo urcit nejake poradi.Kdyz si vezmu treba chleba s necim a za tim si dam ovoce,(nebo je konzumuju zaroven) prece ovoce se travi rychleji a mohlo by jit ze zaludku dal ale tim ze si jej snim az potom tak zustava v zaludku a tim jak se zacina travit a nemuze postupovta dal,tak zacina pomalu kvasit a zpusobovat problemy.jako je treba nadymani atd…(a to je to nejmensi zlo)Nebo tomu tak snad neni.Stejne je to s kasi.Kdyz si dam treba do ovesne kase cerstve ovoce,tak je to stejne.Ja vim ze s cerstvym ovocem je kase uzasna ale….Mely by se kase delat pouze se susenym ovocem. Nebo se mylim? Vyvratte mne to!

  8. 157
  9. Profilový obrázekEška

    Přeji krásný den, každý snídá, co mu chutná a příliš nekouká na hodnotu(nutriční)
    Já snídám mix ze semínek, lněných, sezamových, a chia, rozinek, ořechů lískových, vlašských, jablíčka, banánu, a mrkve, přidám 2 lžíce lněného oleje a dvě kefíru.Je to lahodné a velice sytné do oběda nemám chut na nic sladkého a jsem v naprosté pohodě😀

  10. 156
  11. Profilový obrázekJiřina Vyčítalová

    začínám teplou vodou a většinou dobrý kváskový chleba s tvarohem, posypaný směsí koření (kurkuma, kayenský pepř, mletý černý kmín, mleté lněné semínko, mletý bobkový list a mletý celerový list – zkrátka, co zrovna mám ), taky po jednom kuse mandli, lískáč, vlašský a para ořech, zapíjím ovosným smoothie, kde je hlavní složka jablko…..

  12. 155
  13. Profilový obrázekSylva

    Ráno po probuzení vypiji 2 hrníčky oslazeného čaje (střídám různé druhy, bylinky nebo černý čaj s citronem). Na snídani chleba nebo sojové rohlíky s máslem a plátkovým sýrem nebo s máslem a medem. K tomu si dávám kafe-turka.. Ovoce nebo zeleninu (jablka, pomeranče, mandarinky, červenou řepu, vařenou mrkvičku, okurky, rajčata-podle sezóny.) si dávám na svačinku. Příjemný den vám všem přeji 🙂

  14. 154
  15. Profilový obrázekAnna

    Dám si ráno na lačno trochu vlažné vody /kvůli práškům/. Potom si uvařím zelený čaj a na snídani si smíchám bílý jogurt s borůvkami , trochu vloček, chia semínka, skořici a sušené brusinky. Obměňuji to různou variantou ovoce a semínky. Někdy zařadím slanou variantu s pečivem, ale po ránu mám nejraději ovoce a sypaný zelený čaj

  16. 153
  17. Profilový obrázekEva Kotyková

    Hezký den! Dosud jsem vždy četla, že se nemá zelenina jíst současně s ovocem. Jaký je Váš
    poznatek/názor? Děkuji

      158
    1. Profilový obrázekzdenek

      Ano neměla by se jíst zelenina a současně ovoce. Zelenina je totiž hůře stravitelná než ovoce. Ovoce potom v trávícím traktu začne kvasit a to není žádoucí. Proto ovoce jíst nejlépe na lačno a minimálně 1 hod před ostatními pokrmy

  18. 152
  19. Profilový obrázekzdenek

    Já tedy požívám ráno tohle a to je už asi 3 letý rituál. Odšťavním citron a zaleji teplou vodou 1/2 l abych vytvořil správné klima v žaludku aj. Současně si v 80st. vodě 1/2l udělám čaj MATE a do něj přidám kajenský pepř, kurkumu, karnitin, ceylonskou skořici a kuličku pepře, Tím mám splněno na cca 1hod. . Vzhledem k tomu, že mé tělo je pořád ve fázi vylučovací ( bordelu toxinú volných radikálů aj.) A střeva jsou relativně čistá pro rychlý příjem vitamínů i minerálů tak pokračuji v odšťavnování červená řepa, mrkev , zase 1/2 l , Tam ještě si dávám nějaké= antioxidanty . Nicméně potom všem si dám hustou polévku třeba i z z vepřových kostí s mrkví, petrželí celerem , a na doplnění sacharidů jáhly, kuskus, pohanku, bulgur. kroupy. Funguje mi to ohromně . Jsem plný energie a o tom to je.

  20. 150
  21. Profilový obrázekPetra

    2x týdně plnotučný tvaroh s 2 lžícemi lněného oleje a ořechy a mandlemi.2x týdně ovesnou kaši s chia a semínky,1x týdně vajíčka,doma pečený chléb a mořské řasy+pažitka nebo zelenina,1 x týdně chléb buď s medem nebo sýrem a 1x týdně domácí upečený koláč,buchtu…

  22. 149
  23. Profilový obrázekJury

    Snažím se to vše sladit.Před jídlem brzy po ránu si dám deci vlažné vody,po 5 až 10 minutách asi polovinu malé štamprle slivovice a zpravidla si dám trochu (1 polévková lžíce) olivového oleje .
    Pak jdu chystat snídani,půl krajíce chleba se sýrem a druhý půl krajíček se salámem.K tomu rozmixujeme zeleninu co máme doma – menší cibule ,jeden strouček česneku,kousek pórku, jedna paprika,jedno rajče,kousek zelené okurky,kousek bulvy celeru a snítku celerové nati,mrkev,červenou řepu,asi šest zelených nebo černých oliv,polovinu jablka,špetku tymiánu,a zaliji to asi 3/4 deci olivového oleje a rozmixuji to vše v nádobce.Podle chuti to přisolíme a někdy tam přidáme i hrst vlašských ořechů.Je to dobrý start do dne,to Vám můžu říct.

  24. 148
  25. Profilový obrázekVlabi

    Asi to nebude to pravé ořechové, ale mně nejvíce vyhovuje:
    – 2 sklenky vlažné vody
    po chvíli:
    – vlažné kakao z domácího neodstředěného a nepasterizovaného mléka, bez cukru
    – domácí žitný chléb s ořechy a semínky
    – domácí čisté máslo

  26. 147
  27. Profilový obrázekJiří Volena

    No já bych ti dietology moc nepotěšil. Dnes to byly tři párečky, hořčice,křen,sladká čili omáčka, paprika, feferonka,sýr,stroužek česneku a vlastnoručně upečený žitno-pšeničný chléb. Mňam!

  28. 146
  29. Profilový obrázekNux

    Snídám většinou v práci. Turka a nějaký tučný mléčný výrobek-zakysana smetana ochucena, smetanovy jogurt,mléčna rýže…často i dvě balení
    Vím,že to není dobré.
    Nejraději bych snidala volske oko a slaninu.

      151
    1. Profilový obrázekGabriela Bínová

      Asi 2dcl vlažné vody, krajec špaldového chleba, alebo jeden grahamový rohlík,, med, tvaroh s bylinkami alebo iný polotučný syr. Z ovocia jablko, čučoriedky, 1/2banánu, alebo kiwi. Zo zeleniny ľadový šalát, redkvičky,alebo paradajky.