5 potravin, kterých TEĎ konzumujte hojně


Podpořte článek sdílením!

Antioxidanty jsou sloučeniny bojující proti chorobám. Vědci věří, že tyto sloučeniny pomáhají předcházet a opravovat oxidační poškození, ke kterému dochází během normální buněčné aktivity. Podívejte se na 5 potravin, které vám pomohou s příjmem vlákniny a antioxidantů.

 

Můži a Ženy, kteří jedí alespoň jedno jablko denně, mají méně pravděpodobnosti vývoje diabetu typu 2 než ti, kteří  jablka nejí. Jablka obsahují rozpustnou vlákninu, klíč k potlačení krevních cukrů.

Rozpustná vláknina se nachází v jablku

Ta se váže na tuky ve střevě a tím pomáhá snižovat hladinu cholesterolu.

Jablka jsou plná pektinu (vlákniny) – středně velké jablko obsahuje asi 4 gramy vlákniny. Pektin je klasifikován jako rozpustná, fermentovatelná vláknina, což je kombinace, která mu dává obrovský seznam přínosů pro zdraví.

Červená jablka obsahují antioxidant zvaný quercetin. Nedávné studie zjistily, že kvercetin může pomoci zvýšit a posilovat váš imunitní systém , zvláště když máte stres.

 

Vzhledem k tomu, že cuketa je dobrým zdrojem vitamínu C, považuje se za antioxidant.

 

Cuketa na srdce

Cuketa pomáhá při hubnutí. Má velice málo kalorií, to z ní dělá součást jakékoli diety jejímž cílem je snížení hmotnosti.

Nedávné studie naznačují, že cuketa pomáhá při snižování příznaků hypertrofie prostaty nebo stavu, ve kterém dochází ke zvětšení prostaty. 

Protizánětlivé vlastnosti mohou hrát důležitou roli při ochraně před diabetem.

 

Obsah vlákniny v hruškách zabraňuje zácpě a podporuje pravidelnost zdravého trávicího traktu.

 

Hrušky pro detoxikaci

Pravidelné, přiměřené pohyby střev jsou rozhodující pro denní vylučování toxinů z těla. Vláknina z hrušky má skvělý vliv na peristaltiku střev.

 

Bohatá směs fytochemikálií, antioxidantů, živin, vitamínů a minerálů.

 

Zelí proti osteoporóze

Vysoká koncentrace některých základních minerálů činí z červeného zelí jednu z nejlepších zelenin, která by se měla jíst, pro zajištění zdravého růstu a rozvoji kostí. 

Červené zelí je bohaté na vápník, hořčík, mangan a další důležité minerály, které přispívají k růstu kostí a hustotě minerálů. Ty chrání proti osteoporóze, artritidě a jiným druhům zánětu.

 

Ořechy a semena včetně tykví jsou přirozeně bohaté na určité rostlinné chemické látky, které se nazývají fytosteroly. Ty byly prokázány ve studiích ke snížení LDL nebo-li „špatného“ cholesterolu.

 

Dýně pro lepší náladu

Dýně se mohou pochlubit antioxidačním beta-karotenem, který může hrát roli při prevenci rakoviny, to tvrdí National Cancer Institute.

Oranžové zbarvení pochází z vysokého obsahu beta-karotenu, který se v těle přemění na vitamín A. Vitamin A je nezbytný pro zdravé oči.

Jediná hrst dýně obsahuje více než 200% doporučeného denního příjmu vitamínu A. Pro většinu lidí tak činí vynikající potravinu pro optické zdraví. 

 

Napište mi do komentářů, jakou potravinu konzumejete teď nejčastěji Vy?

 

Komentáře
Celý článek
Zpět

Diskuze k tématu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    312
  1. 311
  2. 310
  3. 308
  4. 307
  5. 306
  6. 305
  7. Alena Žampachová

    já nejčastěji konzumuji jablka, hrušky dýně pokud je sezona, jinak veškerou zeleninu jako česnek , cibuli, okurku,rajčata,mrkev, a své nakládané kysané zelí

  8. 304
  9. Miroslava

    Dobrý den já nevím co napsat,jsem diabetik ,ale mám ráda rajčata,okurky,kys.zelí,brambory,papriku
    a sladké ovoce,to moc nemohu,ale občas hřeším

  10. 303
  11. 302
  12. 301
  13. Jarka Danielová

    Banány ,hušky ,švestky ,hroznové víno, zelí, rajčata, ořechy,semínka,i jejich klíčky

  14. 300
  15. Hana Žabová

    Konzumuji temer vsechnu zeleninu,vcetne cesneku a cibule. Zeli si nakladam sama.Pravda,’ale bile. Rajcata, papriky,kren atd. S ovocem musim pomalu,neb jsem diabeticka na inzulinu. Panu Andelovi moc dekuji za zasilane rady.

  16. 299
  17. Věra Kašpárková

    Jablka, veškerou kořenovou zeleninu, zelí červené i bílé, cuketu, brokolici, špenát

  18. 298
  19. petra

    Já bych chtěla napsat ……. že se mi p. Anděl mooooooooc líbí 🙂 …… Všem přeji pěkný den )

  20. 297
  21. 296
  22. Pavla

    Cuketu jako přílohu k masu, z červenou řepu a ananas rozmixuji, přecedím a mám nápoj a dužinu použiji na mufiny bez mouky, z dýně polévku.

  23. 295
  24. 294
  25. Lenka

    Zdravím, nejvíce jsem celé léto konzumovala cuketu (vlastní obrovská úroda) – na všechny možné způsoby, nyní to je rakytník a to úplně ve všech podobách (rovněž dost velká vlastní úroda).

  26. 293
  27. Vlasta

    Dobrý den.
    Brambory,cuketu,dýni,jablka,rajčata a papriky(vše z vlastních zdrojů)za tři týdny bude kysané zelí,které nakládám rovnou do sklenic.

  28. 292
  29. 291
  30. Alena Slámová

    Dobrý den. Kromě jablek a hroznového vína konzumuji nejvíce mrkev, brokolici, papriku, brambory, ředkvičky.

  31. 290